söndag 12 september 2010

Så synd om mig...

... för jag är sjuk. Snörvel. Min näsa rinner och det är jättesvårt att andas och jag har inte riktigt fått kläm på det där med att snyta mig. Är så svårt. :-( Mamma och pappa trodde igår att jag kanske bara var algerisk, allerisk, allerkiss, eller vad det nu heter, men jag är lika snuvig idag. Kunde knappt äta från mamma för jag fick ingen luft då. Både mamma och pappa vyssjade på mig inatt för jag var rätt ledsen då så ingen av oss har sovit så bra.

Idag tog vi en tur till Leklådan för att köpa en annan nässug, en näsfrida. Tycker det är hemskt obehagligt och mamma och pappa håller fast mig och suger snor! Hur äckliga är de inte egentligen!? Men lite bättre blir det väl efteråt får jag erkänna...

Nu luktar mammas händer vitlök för hon har stått och fixat med en hel kyckling som skulle i någon lergryta. Hon tycker att hon är bra vuxen då, men jag vet att hon är ganska barnslig. Fast det är ju bra förstås! Pappa har också varit vuxen och kladdat med avloppen så han är rätt nöjd med dig själv också. Jag är bara glad att jag slipper för det såg rätt äckligt ut.

Ikväll blir det nog kanske en tidig kväll, lite alvedon och lite nässug. Jag antar att ni inte är avundsjuka.

1 kommentar: