lördag 4 september 2010

Min härliga fredag och roliga lördag!



Nu blev det visst inget bloggat igår heller så idag får jag skriva om allt som hänt både igår och idag och det är massor!

Det började bra med att mamma och jag som vanligt träffade morfar och åkte till ICA Maxi och handlade och fikade. Alltid så roligt att träffa morfar och mysa med honom! Sedan somnade jag visst till lite (det är konstigt att man blir så sömnig i bilen!) medan mamma, enligt henne, sprang omkring och plockade och städade. Jag tycker ju att det är kul när det är grejor överallt så jag förstod inte alls poängen med det men man får väl låta dem hållas om de nu tycker att det är roligt.

Sedan kom massor med kompisar! Bästisen Ryan och hans mamma, sötnosen Lovisa och hennes mamma och en ny bekantskap, William och hans mamma. Vi lekte lite fast jag förstår inte varför de inte kan ha med sina egna leksaker utan måste sno mina. De är faktiskt mina allihop och jag vill ha alla grejor samtidigt. Man kan leka med allt samtidigt, så det så! Men det hela var ganska tröttsamt så jag somnade ifrån allt men vaknade lagom till att de andra skulle börja åka hem.

Senare på kvällen kom pappa hem med syrran och det är alltid lika kul för hon leker så mycket med mig. Vi busade lite grann tills det var sängdags.

Idag har vi varit på loppis där morfar var med och sålde saker. Han hade tydligen sålt en del men hade inga roliga leksaker till mig. Pappa köpte iallafall en ko till mig av någon annan försäljare. Den var god att bita i. Kon alltså, vet inget alls om försäljaren men hon hade säkert smakat bra hon också.

Mamma och pappa tittade lite på bilar också för tydligen tar min barnvagn stor plats men de köpte inget nu. Kanske någon annan gång.


Visst ser han väl lite galen ut min kompis Ryan?

På eftermiddagen kom Ryan igen! Vi lekte lite fast jag tycker ju att Ryan ibland är lite obehaglig när han pratar med mig. Då är det skönt att mamma och pappa finns i närheten. Han är ju galen den där Ryan, man vet aldrig vad han hittar på!

2 kommentarer:

  1. Ryan ser lite bister ut, men du måste ju låta honom låna dina saker också! =)
    Kram

    SvaraRadera