tisdag 7 september 2010

Hos morfar i Degerfors


Hänger lite med pappa i soffan. Reklam på tv är bra grejor!

Idag tog vi ut bilen i det fina vädret och åkte till morfar. Han har ett fint hus i Degerfors, med en rätt stor trädgård med grönt gräs (och klöver) och äppelträd som jag kommer få plocka äpplen från när jag blir stor nog att nå upp.
Kolla vad reklampapper! Mums!


Jag busade runt en massa på golvet med alla reklamblad, tänk att de kan smaka så gott! Så hade mamma med hela min låda med grejor också så det fanns massor att göra! Mamma och morfar grejsade lite med morfars dator och sedan lagade mamma mat. Som vanligt fick jag inte smaka men jag fick iallafall lite lasagne som var okej antar jag. Inte lika kul som vuxenmat men det mesta gick ner.


Annars har det inte alls hänt så mycket idag fast jag har ju glömt att berätta att jag klämde handen häromdagen. Skulle försöka spela lite på pappas trummor och helt plötsligt satt jag fast! Gjorde apont och pappa fick hjälpa mig loss. Skavde visst bort lite skinn på ena fingret men efter lite tröst kändes det bra igen och nu är det ingen fara. Har däremot två myggbett i pannan och hur snyggt är det?! Kommer skämmas imorgon när jag ska med mamma och pappa och träffa en massa jobbfolk.

Åh, grattis förresten till bästisen Ryan som fyller åtta månader idag. Hurra hurra!

Nu är det läggdags igen både för mig och för mamsen och pappsen. Godnatt på er andra också och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar