söndag 26 september 2010

Har ju hänt massor...

men jag har ju inte hunnit med att blogga, gäller ju att smita iväg när inte mamma ser...

Förra helgen var vi till Ullared! Vilket spännande ställe! Hur stort som helst och hur mycket grejor och människor som helst. Mamma tyckte att jag var duktig för jag sov nästan ända ner till något som de kallar för Sveriges framstjärt (?) och var sedan nöjd nästan ända till Varberg men då var jag ju faktiskt hungrig! Syrran var med och moster och Jocke och ja, pappa såklart.

Hjälp! De har spärrat in mig i en kundvagn på Gekås!

På Gekås sprang vi runt och stoppade saker i vagnen och jag, jag fick sitta på pappas mage (gott om plats) och hänga med hela tiden. Sedan sov vi på vandrarhem. Mamma och jag fick eget rum med spjälsäng men jag ville inte sova där så mamma och jag delade undervåningen på en våningssäng. Det var rätt trångt men mysigt så jag sov på mamma. Hon sov tydligen nästan inte alls. Konstigt. Slog huvudet i väggen någon gång och det var ju inte så kul men jag är ju van att ha pappa på andra sidan och inte en vägg.

Sedan var vi på Gekås på söndagen också och shoppade ännu mer. De köpte tydligen saker till mig men jag lovade att titta bort när de stoppade saker i vagnen så jag gjorde det. Nästan hela tiden.
Jag och Ryan på Öppna förskolan

I tisdags var vi på babycafé på Öppna förskolan. Där är det kul för de har en massa leksaker som jag inte har hemma. De andra i min ålder är väl rätt okej också att träffa men de försöker ju sno mina grejor hela tiden! En av de andra grejorna de har där, en giraff som man kan stoppa bollar i, en sådan fick jag förresten häromdagen! Det var Carin, en gammal klasskamrat och arbetskompis till mamma och hennes två busar, som kom hem med den. Den är rätt rolig att klättra på och så spelar den roligt när mamma eller pappa stoppar bollar i den. Jag kan inte själv fast jag behöver ju inte heller, de gör det ju åt mig!



Min supersöta kusin Cassandra



Igår var vi på marknad i Åtorp. Fick hänga på pappas mage då också men inget köpte de till mig! Fisigt! Sedan åkte vi och grattade min kusin Cassandra som fyllde 11 år förra helgen. Busade runt lite där och hade det bra. De har två superfina katter, Jane och Fighter och jag fick känna lite på Fighter, han är mjuk.

Annars har det väl mest hänt småsaker. Imorgon ska pappa jobba igen och det är inget skoj. Saknar honom massor på dagarna. Det är det bästa som finns, när pappa kommer hem. Då vill jag krypa till honom på en gång och blir jättesur om han inte kommer till mig med detsamma.

Nu måste jag visst gå och roa mamma och pappa, de påstår att de saknar mig. Hej på ett tag!

1 kommentar:

  1. Vad mycket du har gjort sen sist, låter som bara roliga saker! =)
    Kram

    SvaraRadera