måndag 30 augusti 2010

Min braiga pappa...

...tog med mamma och mig på lunch idag! Ungefär en gång i månaden träffar vi pappa och då åker vi oftast till indiska och äter för där kan jag titta på fiskarna och vet ni! Idag tittade de tillbaka! (Alltså, vi träffar ju inte pappa bara en gång i månaden, vi träffar honom faktiskt varje dag som tur är. Jag råkade visst skriva lite knasigt...) Pappa var snäll och bjöd mamma eftersom hon har dåligt med pengar den här månaden. Något med studiemedel (fast det vet jag inte riktigt vad det är för något) tror jag. Pappa är bäst! Fast jag har ju sett när mamma och pappa fått ut pengar från ett hål i väggen så jag förstår inte varför mamma inte kan hämta mer där?Så här trött blir man när man varit ute och lunchat

Nu är äntligen pappa hemma, jag längtar alltid efter honom när han är borta men snart ska han vara hemma hos mig hela dagarna! Fast då kommer jag ju sakna mamma förstås. Vill att båda ska vara hemma. Det är ju bäst.

Åh! Idag har jag ätit spaghetti och köttfärssås för åttamånaderskillar (och tjejer åkej'rå...). Är rätt skumt, liksom mer bitar i. Brukar grejsa runt med köttfärsbitarna en del för det är så himla svårt att svälja dem. Men jag ska lära mig. Jag är ju en stor kille nu!

1 kommentar:

  1. Det är alltid lika roligt att läsa om din dag, så du avancerar från 6 till 8 månaders mat, inte illa! =)

    SvaraRadera