måndag 23 augusti 2010

Lex, det är jag!


Det är jag som är Tyrannosaurus Lex! Eller mamma och pappa kallar mig det ibland iallafall. Kan inte förstå vad det beror på... Ok, jag kanske är lite busig men det ska man väl vara när man är åtta månader? Faktiskt är jag åtta månader, en vecka och två dagar så det så!

Jag föddes på Karlskoga lasarett den 14 december 2009 kl. 19:34. Mamma sade att det var en pärs men då skulle hon se det ur min synvinkel!

Fram till idag har det väl egentligen hänt massor så jag får ta det stora hela bara. Jag kryper snabbare än Lucky Luke drar snabbare än sin egen skugga. Hajar ni? Har gjort det sedan jag var cirka fem månader. Tänder har jag sex stycken men jag tror det är fler på väg, mamma får inte stoppa in sina smutsiga fingrar i sin mun för att kolla efter och jag kan ju inte räkna själv än. Jag börjar bli rätt duktig på att ställa mig upp själv och idag stod jag faktiskt och höll bara i pappas passerkort. Pappa sade att jag stod i flera sekunder men jag har ingen tidsuppfattning så jag vet inte riktigt hur mycket det är...

Idag har mamma och jag badat, passade på att snutta lite på henne där i badet också. Lyxigt värre, som att ligga i badet och dricka en schysst drink med ett par tuttar att titta på samtidigt. Kan det bli bättre?



Sedan var vi ute och gick, jag somnade och det gjorde mamma också när hon kom hem. Hon har ju varit sjuk i en vecka så det är klart att det kan bli lite jobbigt att dra runt på mig.

2 kommentarer:

  1. Vilka spännande 8 månader, snart är det nog inte bara att krypa snabb som gäller! =)

    Kram Elenor

    http://www.metrobloggen.se/paltbarn

    SvaraRadera
  2. Duktig liten kille och fin blogg :)
    Kram

    SvaraRadera